Op naar Victoria

25 juli 2018 - Victoria, Canada

Vandaag vroeg op, we hebben een lange reis dag voor de boeg! Dus om 7 uur het bed uit, douchen en ontbijten. Om 09:15 uur zwaaien we de camping gedag en gaan op weg.... 89 km voor de boeg zonder enkele voorziening. Na een flink stuk rijden roept Carla ineens "mijn telefoon" die ligt nog op het randje van de toilet! Hup ff keren met die grote bak en weer terug... Gelukkig haden ze de telefoon netjes op een de handdroog automaat gelegd, alle fotos telefoon gered!1 Dus weer opnieuw op weg, ze lijkt Heintje Davids wel... maar goed, hebben we nu genoeg benzine met dat heen en weer rijden? Dus maar ff  naar de bewoonde wereld gereden om te tanken. Voor de derde keer de T splitsing over maar nu voor goed!! We moeten van Tofino naar Victoria dat is normaal gesproken 375 km maar ja niet voor ons deze keer😥 Het wordt een lange rit en tot overmaat van ramp ook nog wegwerkzaamheden, maar we maken van de noot een deugd, Wilma maakt een lekker bakkie koffie! Maar net als ze klaar is zet de stoet zich weer in beweging. Maar op het dashboard staat een warme kop koffie te dampen Mooie bochtige wegen we hebben de Go Pro aangezet en filmen een deel van de reis. Op de radio is geen zender te vinden dus is het stil in de camper. We komen weer een beetje in de bewoonde wereld we gaan wat eten en brood voor morgen halen. Maar waar moeten we naar toe? Niet duidelijk... Carla voert de Garmin in met een weg waar we op moeten rijden om bij de camping te komen, maar we worden de verkeerde kant opgestuurd, gelukkig hebben we WilmaWilma nog die leest de (ouderwetse) kaart en leidt ons naar de 17 waardoor we weer richting de camping gaan! We zitten midden in de avondspits dus een drukte van jewelste!  Om17:15 uur komen we bij Oceaan River aan. Het is hier mooi weer 33 graden! Wassen is het devies maar de kaart voor de wasmachine doet het niet, nog maar een kopen ook die doet het niet dus alles wat nodig is maar met de hand wassen.... Het is niet onze dag vandaag! Lekker zelf gekookt  een wijntje erbij en een rustige avond. Gelukkig hebben we WiFi dus kunnen we onze reisblog bij werken. Morgen naar Victoria!

1. Yvonne Wilmot:
    26 juli 2018
    Wat een avonturen weer :-), klinkt allemaal leuk, gezellig en lekker. Geweldige foto's, heel herkenbaar.
  2. Jos:
    26 juli 2018
    Weer leuk om die verhalen te lezen ik herken gelijk div. Punten en wandelingen.
    Doet de camera van Paul het nog wel?
    En na een wijntje en lekker eten ben je de min punten weer vergeten toch.
  3. J&j:
    26 juli 2018
    Ha ha. Zo maak je wel km. Gelukkig telefoon terug. Ik wist niet dat wilma kon kaartlezen. Veel sucses met verdere rit naar Victoria.
  4. Anita:
    26 juli 2018
    Wat heerlijk om deze verhalen te lezen en samen met jullie te genieten van de reis.
    Ook komen er mooie foto's voorbij.
    Hier nu ook dik in de 30 graden .
    Geniet van het vervolg van jullie reis
  5. Astrid:
    26 juli 2018
    Wat een mooie natuur foto's en het lijkt heerlijk koel daar.