Jasper

1 augustus 2018 - Athabasca, Canada

Om 9 uur staat iedereen in het gelid om naar het ontbijt te gaan. Koffers in het bakkie en bakkie op slot. Sleutels in het bussie en het bussie op SLOT!  Tja dat vraagt om improvisatie. Paul komt met een stuk ijzerdraad aan dat hij gebietst heeft van en cowboy. Drie man sterk probeert de auto open te krijgen maar helaas we moeten wachten op de monteur uit Clearwater.Er wordt koffie gezet en er komen crackers en een kaasje tevoorschijn. Om tien over half elf komt de monteur en is drie tellen bezig en open is de deur. We gaan op weg naar het kofiehuisje, er worden postzegels gekocht en getankt en de reis naar Jasper kan beginnen.

Voor die tijd komen we bij de Bear Safari. 90 % kans op beren. Beren zijn slimme dieren en wij mensen voelen dingen veel minder goed aan. Dus gingen wij eerst in de fluisterboot en mochten niet praten. Daarna in de motorboot en mochten nog steeds niet praten. We  zagen van alles, veel bomen, wrakhout en water maar geen beren! Weer terug naar de fluisterboot en daar werd verteld dat we het niet droog zouden houden. Nog wat regencapes mee en het begon te regenen. De regen veranderde in hagel. Midden op het meer zaten 8 Dutchies onder regencapes in een hagelbui. Wat zullen die beren hebben gelachen vanuit hun schuilplekken onder de bomen.

Lunch bij de berensafari, de keuze was reuze. Nat gingen we de auto in. Op naar Jasper. Dan opeens, aan de overkant van de weg, een beer. Iedereen was enthousiast en iets wat cynisch. Hele vaartocht om een beer te zien en hier langs de weg.......

We gaan in Jasper eten bij Anna. Heerlijk Italiaans. Dan naar Beckers Chalets om te slapen in een blokhutappartement.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Yvonne Wilmot:
    Geweldige foto's weer.
  2. Jos:
    3 augustus 2018
    We hebben de zelfde Bear Safari gedaan ook geen beer gezien. En inderdaad zo'n 10 km verder zaten ze langs de weg. Wie kijkt er nu naar wie
  3. Toos Koolen:
    3 augustus 2018
    Wat een prachtige foto’s en wat een reis maken jullie super!
  4. Ron:
    3 augustus 2018
    Wat een toestand met die autosleutel. Wij hebben ook geen beren gezien bij die safari. Bij ons werd als reden opgegeven dat het water 2 meter te hoog stond en ze niet bij de oever konden komen. Mooi foto’s
  5. Astrid:
    3 augustus 2018
    Mooie foto's, flinke wandelingen en wie is Jasper? Ik merk aan reacties dat er meer mensen in Canada zijn geweest. Lijkt mij geweldig de beren in de natuur tegen te komen. Ook al moeten jullie wel even afzien met hagelbui. Ik ga maar gewoon naar de dierentuin en geniet verder van jullie verhalen en foto's.
  6. Jos:
    3 augustus 2018
    Als je in Jasper bent moet je in de ijssalon tegen over het station een ijsje kopen 2 bolle meeeeeeeeeer dan genoeg
  7. Klaziena:
    3 augustus 2018
    Geweldig om te lezen. Zo beleven we de reis nogmaals🤗
  8. Marianne:
    3 augustus 2018
    Wat een prachtige foto's dat is zeker genieten. Prachtig dat verhaal op de fluisterboot en motorboot.